Sunday, March 7, 2010

Jemputan Acara relay 4x100 m SK Ampang..Keputusannya....?????

7 Mac 2010, (Ahad) Kompleks Sukan Kampung Pandan - Kejohanan jemputan yang sepatutnya melibatkan 6 buah sekolah namun satu sekolah menarik diri tinggallah 5. Sekolah yang terlibat ialah tuan rumah SK Ampang, SK Pandan Jaya, SK Taman Nirwana, SK Taman Kosas dan SK Ampang Campuran. Barisan relay 4x100m lelaki begitu nampak kepincangannya apabila dua orang atlet tidak dapat menghadirkan diri. Meletakkan Allif Mahat murid tahun 5 menggantikan Aizat Khairi dan juga Zamim pelari simpanan menggantikan Nizam sebagai pelari pertama dan kedua tidak begitu menjadi apabila di awal larian kita sudah ditinggalkan jauh oleh atlet SK Taman Nirwana dan akhirnya kita berada di tempat kedua. Faktor lorong juga turut mempengaruhi apabila kita diletakkan di lorong paling luar atau paling panjang jaraknya. Mengharapkan atlet perempuan menebus kekalahan tidak menjadi apabila turut menghuni tempat kedua juga dibelakang SK Taman Nirwana walaupun sejak dari awal kita mendahului apabila diletakkkan di lorong yang kedua. Namun larian terakhir atlet kita sedikit terganggu apabila adik Farhah masih bergelut dengan kecederaan dan keletihan dari kejohanan Road Run Daerah. Apapun ucapan tahniah dan syabas kepada para atlet kita yang berusaha bersungguh-sungguh untuk menang. Cabaran sebenar belum bermula..

Lorr nie anak sapa nie??? Nak jadi atlet jugak ke? Atlet in the making
Apalah yang dibisikkan oleh dua rakan baik nie?? Atur strategi ke?
Menunggu acara bermula...
Menunggu acara bermula
Mendapat tempat ke-2
Pada awalnya atlet tidak cukup untuk lelaki nak buat relay, akhirnya tarik seorang
murid tahun 5 mengisi kekosongan
Ingatkan atlet perempuan boleh tebus balik, namun tumpas di saat akhir, terlalu hampir..
takpe kita balas balik di Bukit Jalil. Apapun tahun nie begitu nampak kematangan atlet perempuan kita yang sering dilabel bukan pilihan oleh sekolah-sekolah lain

No comments:

Post a Comment

SEKALUNG PENGHARGAAN KEPADA PUAN ARINAWATI (IBU KEPADA IRFAN SOPHIAN & SOFEA RAIHANA) DI ATAS KESUDIAN BELIAU MENAJA T-SHIRT PASUKAN OLAHRAGA SEKOLAH. SEMOGA DAPAT MEMBAKAR LAGI SEMANGAT PARA ATLET KITA UNTUK BERJUANG MENJULANG NAMA SEKOLAH..

Halaman